måndag 24 november 2008

39,4 grader

Så började morgonen idag med att Ebba fortfarande har feber! 8:e dagen i rad och idag som sagt och nu 39,4 grader. Så morgonen började med samtal till Barnakuten i Karlstad, där jag var tvungen och få rådfråga ang denna feber som aldrig vill ge sig. Hon gav rådet att prova Ipren under dagen och då skulle febern lägga sig om det nu beror på virus eller ej?! Så det var bara och köra till stan och inhandla ipren, glass och en dvd film "Den magiska leksaksaffären" så vi har något och göra. Så denna dagen har varit lugn eftersom Tyra också är hemma!

Nu är det ju eftermiddag feber har gått ner till strax under 38, något bättre. Men det är ju inte bra. Fan va svårt det är och veta om man ska ringa eller inte. För var hon inte bättre imorgon så behövde hon till läkare igen!!!!!!

Snön vräker ner utanför fönstret och guuud va gött det är i alla fall. Hundarna är rena och skit glada över snön. Ska försöka mig på och bada några igen. Så kanske det håller sig något.

Vid 17 är det kalas hos syrran, hennes pojk Linus fyller 10 år idag. Tänk va tiden går fort! Det var inte länge sedan som jag hälsade på henne på Eftervården och Linus just hade kommit! Och nu är han 10 år. Ofattbart.
Vi får se om Ebba orkar följa med eller inte. Men annars får jag, Tyra och Måns åka själva, så får pappa Mattias och Ebba vara hemma.

Nej nu ska jag laga mat för sonen kommer strax hem och han skriker alltid direkt han kommer innanför dörren: MAT! JAG ÄR HUNGRIG!! Bäst och vara klar.....

Hörs ikväll
Susanne

Inga kommentarer: