lördag 22 november 2008

BEST IN SHOW

Tänk vilken dag det har varit, såna här dagar skulle komma mycket tätare! Jag och Ebba åkte tidigt i morse till Arvika med lilla Ines och Sunny. Inga större förhoppningar för jag hade tränat Ines lite för dåligt...tyckte jag! Ebba tränade i en hel timme innan det började och allt liksom bara lossnade.
Dags för bedömningen och först ut var Olle (Whoopi's In Vino Veritas) och Thomas och dom 2:a med hederspris i valpklass I för hanvalpar, sen var det Ines (Whoopi's Inside And Out) och Ida (Whoopi' Impressed By Success)och min lilla Ines vann och Ida två båda med Hederspris. Ines tävlade vidare och blev BIR-valp och senare BIS-VALP!!! Herre Gud det var ju minst 50 st andra valpklass BIR-vinnare från dagen. Oj! Vad jag är nöjd!! Detta räknade jag inte med imorse.
Sen var det Baileys (Whoopi's Undercover Agent) och Eva i öppenklass hane som försvarade kennelns färger och dom vann den klassen och blev bästa hane. Sen ställdes Gossip (Whoopi's Hot Gossip) och hon vann juniorklassen för tikar, Sunny (Nenuoramos Magic Song) ställdes i unghundsklassen och hon kom två!! I bästa tik placerade sig Gossip 1 bästa tik med lill-matte Nicole som handler, Thomas och Daisy 2:a och jag och Sunny 3:a bästa tik. Jag är väldigt nöjd med alla insatser som gjordes och alla som kämpade tappert i den stränga kylan!! BIR och BIM med två Whoopis hundar och den slutade med Baileys som BIR och Gossip som BIM. Baileys även BIG-3 senare.

Ebba och Nicole ställde också upp i "barn med hund" men bägge kom tappert 2:a! Nästa gång är det Er tur.

Hem kom jag 17.30 och då skulle jag leverera en hund! Pust.... Fix med papper och vips så var även det klart. Jag är ju sååå jäkla effektiv.

Jag har sett Dansbandskampen också, heja Scotts säjer jag bara!
Nu väntar dom andra hundarna på en sista kvällsrusch, oh det ska dom få! Jag ska bara betala in Stockholms resa så jag kommer med. Och även ett tack till Er alla som grattat mig idag - jag tycker om er allihopa.

Hörs imorgon
Susanne

Inga kommentarer: