onsdag 12 november 2008

Ebba sjuk - igen!

Igår kväll blev det inget bloggande, jag ballade ur! Mattias var inte hemma och jag var tvungen och lägga Tyra vilket tog längre tid än det brukar och då orkade jag inte skriva något utan gick och la mig i tid. Vilket var iochförsig skönt!

Idag är Ebba sjuk...igen! Nu är det ont i öronen och nacken! När ska det sluta? Hon var hemma från skulle nästa hela förra veckan. Tyra är frisk förutom hosta som kommer nattetid. Vilket gör att jag och Mattias inte får den allra bästa sömnen precis. Men det får ju gå, det är ju inte mer med det.

Hästarna har jag släppt ut i en hage som är rena rama lervällingen. Dom verkar inte lida lika mycket som mig, men bra känns det inte! Dom rullar sig omgående som dom kommer ut och förvandlas till något som inte ser ut som häst. Har vi tur hästarna och jag så kommer snälla Nicole och tar hand om dom ikväll. Tur jag har dig Nicole!

Jag tar mig 5 minuters rast nu och bloggar just och dricker en energidryck för att orken ska speedas upp. Har skurat nere och det behöver torka, så vi tre får hålla oss på övre våningen en stund. Jag passar även på och kollar mailen.

Fick mail från Irene, Ove och Elvis i Örebro som har fått opererat Elvis på sina armbågar. Nu håller jag alla tummar och tår för att detta ska bli lyckat så Elvis äntligen kan få leva som en hund ska! Synd att inte dom fick veterinärer som tog tag i detta tidigare!! Det har varit flera månaders hattande hit och dit med smärtstillande mm. Det har varit synd om framförallt Elvis.

Ja dagen annars så ska jag göra det vanliga. Funderar på och baka småkakor, det är slut på dom vi hade - igen! Fattar inte vart dom tar vägen? Det är trevligt och ha något och bjuda på när/om det kommer någon på besök. Annars i övritg har jag inga måsten. Ingen som ska köras på någon träning eller så. Och leka blir det ju inte heller av med eftersom Ebba är sjuk.

Hoppas vi hörs ikväll
Kram fr Susanne

Inga kommentarer: