söndag 30 november 2008

Hammarö SSRK

Idag var det utställning i Karlstad på Hammarö! Blött lerigt och knök-fullt med folk och hundar! Så kan man väl beskriva dagen! Det blev lite blandade resultat. Först ut var valparna: Olle vann idag sin klass och det gladde mig mycket, han har fantastiskt härliga rörelser!! Han blev senare BIM-VALP, bra jobbat Thomas. Sen var det småflickorna och idag kom Fia och Ida 2:a med HP och jag och Ines 3:a med HP. Va kul Fia!!
Tillbaka till stora ringen och Frans stog först på tur, jag tvekade in i det sista för han var fuktig i pälsen skitig av allt djä... torv. Men jag ryckte upp mig och gick in och kom 2:a och fick CK!! Tänk så det kan bli! Baileys och Mariann i öppenklass och dom fick en 1:a och blev reserv i konkurrensen.
I juniorklass var det Gossips tur och hon fick en slät 1:a det följdes av Sunny och Fame i ukl och dom fick också varsin slät 1:a!! Det var verkligen körigt ett tag men jag höll i alla fall värmen och frös inte!

Efter bedömningens slut så tog Ulrika kort på Olle, Ines och Sunny och korten verkade bli väldigt bra - som vanligt skulle jag nog vilja påstå! Spännande och vänta på dom! TACK Ulrika för att du hjälpte mig, det är guld värt! Och grattis Ulrika till BIR:et...

Sen eftersom tiden gick så fick jag rycka in och hjälpa Kerstin med vackra Ottos avelsgrupp i BIS-finalen och det var trevligt och få visa min "gudis" och gruppen vann och blev BIS!! Trevligt!! Grattis även till Kerstin.

Nu är jag hemma i vardagen igen och hemma hos Wiggo!! Han har fått nöja sig med husse och Tyra idag. Det hade gått väldigt bra. Tror ja det!! Han är en så super enkel valp och ha! Tänk när det blir Wiggos tur och turnera..

Nej nu ska jag ta mig en dusch och få bort all torv. Aldrig har jag varit så skitig på en utställning någongång! Hundarna hoppade hoppade och hoppade så det var ju inget annat och be för.

Imorgon måndag så ska jag och Tyra ta det lite lugnt på förmiddagen och hundarna är väl slitna efter dagen. På eftermiddagen bär det av till ridskolan med Ebba. Men vi hörs säkert före det.

kram kram
Susanne

1 kommentar:

Lotta sa...

Grattis till en fin dag, vilket jag förtod att ni hade!
Blir sugen, men man måste ha nåt att visa, samt tiden att träna....
Ha det gott!