torsdag 6 november 2008

Igång..

Nu ska även jag försöka mig på detta med att blogga! Följer några bloggar och har blivit lite sugen på och prova själv. Får väl se om tiden räcker till att blogga och framförallt om jag har något och skriva om. Jag ska göra ett försök i alla fall.

Just nu så här på förmiddagen så försöker jag komma igång i kroppen, som är stel p ga det sura vädret. Sitter jag så här vid datorn så glömmer jag bort det för en stund och förhoppningsvis så ska jag komma igång. Jag har sedan några år tillbaka varit sjuksriven vilket dom flesta säkert vet. Jag har en sjukdom som heter SLE som är en inflammatorisk sjukdom som innebär att immunförsvaret angriper den egna kroppen och den här sjukdom kan inte botas. Jag äter en del mediciner b la en bromsmedicin som väl förhoppningsvis ska hjälpa mig.
Nu har det gått några år och jag kan väl i stort sett kontrollera mina bra och dålig dagar. Men det är inte enkelt! Jag och kroppen gillar inte hösten och vintern utan mår bäst när det är varmare och jämnare temperatur ute.
Nog om det!

Mitt liv i övrigt består mycket av min familj; Mattias den käre maken, Måns den trotsig 15 åringen, Ebba den pratsamme och hjälpsamme 9 åringen och vilddjuret Tyra som nu hunnit bli 2 1/2 år. Sen är det många djur här på vår gård; köttdjursbesättning, två shetlandsponnisar, höns, katter och ett antal hundar.

Nu vet ni lite om mig, nu kan jag börja skriva lite om annat här frampå.
Ha det till vi hörs igen
Susanne

Inga kommentarer: