lördag 29 november 2008

Julbock

Nu är middagen avklarad och idag blev det ugnsbakad falukorv, kantarellsås och stekt potatis. Det blev väldigt gott och var uppskattat!

Idag har min bock blivit klar och jag har påbörjat mina beställningar. Men riset räckte inte... Och nu har tiden tagit slut för jag måste till skogen med hundarna och sen in med dom så dom torkar. Puts av pälsen är på tapeten och bad. Det måste ju vara på topp till imorgon när vi ska till Hammarö på utställning. Jag har anmält 6 stycken hundar i mitt namn. Tackolov så bor 2 av dom inte här, så dom blir iordninggjorda hemma hos sig. Ja jag har ju 4 kvar och fixa förstås. Men dom har väldigt bra raka tjocka pälsar så det behövs inte någon större insats. Det är ju väl. Efter badet så blir det klurigt och rasta dom fritt, man vill ju inte göra om badet igen liksom. Så det blir till och rasta en och en: UNDER UPPSIKT!

Nej jag måste sätta fart det börjar redan och skymma. Och jag har lovat min käre far och komma med ris och klä in hans balkongräcke också....

Ikväll har jag nog inte tid med något bloggande! Så vi hörs imorgon efter Hammarö!!
Kram Susanne

1 kommentar:

Lotta sa...

Lycka till i morgon, får se om jag ar mig en tur. bara för att titta!