torsdag 27 november 2008

Klippt och färgat

Idag var jag med Helena och arbetsprovade. Jag städade i 2 timmar; dammtorkning och lite skurning. Det gick riktigt bra, jag var visserligen lite sleten när jag kom hem. Men det gick över. Imorgon ska jag följa med igen och prova ytterligare 2 timmar.

Nu ikväll har jag varit och frissat mig hos min syster Gunilla. Färgat håret och klippt topparna, det var så skönt och få det gjort. Tur jag har mina frissa-systrar annars vore jag nog långhårig och trist i hårfärgen för jämnan. Det är ju inte billigt och klippa sig precis. Även Måns fick håret klippt medan jag ändå hade färg i mitt hår. Tack snälla Gunilla!!!! att du orkar förbarma dig över oss så här efter arbetstid. Men jag ska fixa Åke åt dig.....

När jag kom hem så var det hundarna som hägrade, dom ville ut och dom var sååååååååå hungriga! Så det fick det ju bli; mat och bus! Sen var jag och fixade med hästarna och passade även på och jobba på lite med julbockarna som jag har hängande över mig. Det är ju skönare temperatur nu och binda bock i. Jag får göra klart i början av nästa vecka till dom som skulle ha bock. För resten av denna veckan blir lite jäktig! Danmark och Hammarö och göra iordning 4 stycken hundar.

Nej nu måste jag i säng klockan är alldeles för mycket. Hörs imorgon
Kram Susanne

Inga kommentarer: