torsdag 27 november 2008

Mattias

Torsdag och nedräkningen tickar på, antingen imorgon eller lördag blir det av mot Danmark! Åsa ringer mig idag på eftermiddagen så vi se om det blir hon eller jag. Jag ska strax åka iväg och städa idag igen, med Helena i 2 timmar. Ska bli kul bara och få komma hemifrån en stund.

Halva dagen igår var faktiskt Ebba feberfri och även nu imorse - man kan ju alltid hoppas att det vänt nu och kanske kan det bli skola imorgon.
Idag har sjukdomarna hoppat över på pappa Mattias. Han är hemma från jobbet!!!! Det är extremt ovanligt. Men han är jätte-förkyld, hostar och har säkert feber. Men det skulle han inte erkänna för mig. Han är verkligen inte den typiske mannen som "ojjar" sig och tycker synd om sig själv när han är sjuk. Man måste liksom berätta för honom "du är faktiskt sjuk" och det är nog bra om du är hemma från jobbet. Det kan vara farligt och jobba med en infektion i kroppen. Men det är inte alltid det hjälper! Idag tog han sitt förnuft tillfånga själv.

Nej nu måste jag åka.
Hörs ikväll
Susanne

Inga kommentarer: