tisdag 25 november 2008

Sjukhuset - igen!

Redan middagsdags nu när jag sitter vid datorn! Men jag har faktiskt inte varit hemma utan vi har varit på sjukhuset jag och Ebba. Hon hade 39,8 grader imorse så jag ringde direkt och fick en akut tid. Vi lämnade Tyra på dagis och sen iväg till sjukhuset. Ebba fick lämna prover idag igen, 5 hela burkar som hon sa till sin far. Och urinprov. Sen träffade vi en utländsk doktor som inte var speciellt lätt och förstå och det kändes som hon inte förstod oss heller. Men hon tog i all fall halsprov och näsprov och skickade upp Ebba på röntgen och där togs bilder på huvudet och lungorna. Svar på allt detta kommer imorgon. Hoppas verkligen dom hittar något. Det är så djävla jobbigt för Ebba och vara sjuk och ha feber!!!!!! Allt detta tog 2 timmar i en iskall miljö, fan så kallt det var där. Man kan undra hur dom som jobbar där orkar med det i kylan?

Efter sjukhuset så handlade vi mat lite snabbt och även hundmat. Hem och lagade mat, rastade hundarna, gav valpen mat. Just nu skulle jag själv vilja gå och lägga mig för jag är sååååå himla trött men Tyra ska snart hämtas och Måns ska skriva sitt traktorprov kl. 15. Hoppas verkligen att han klarar det nu. Det vore så skönt om han kunde ta sig fram lite själv. Det blir mycket skjutsande när man bor på landet.

Nej jag måste släppa hundarna en snabbis....
Hörs ikväll
Susanne

Inga kommentarer: