måndag 10 november 2008

Rågkakor

Jovisst, så hurtig har jag varit under kvällen! Jag har bakat 8 stycken rågkakor. Det var väldigt populärt till kvällsmat hos barnen med smör och ost när dom fortfarande var lite ljumma. Vilken morsa!














Idag på eftermidagen var jag med Ebba till ridskolan och tittade när hon red. Det gick bra och hon red själv både i skritt och trav. Det blir bättre och bättre för varje gång. Jag hoppas verkligen hon fortsätter rida i framtiden. Har lovat henne en egen häst om hon fortsätter rida i minst 2 år till och lär sig galoppera och hoppa. Va kul!!


Jag började själv rida när jag var 7 år och har t om tävlat i både hoppning, dressyr och fälttävlan! Det ni! Det visste ni inte om mig?! Ja säj vad jag inte gjort med en häst, allt tror jag. Sen hade jag en travhäst period efter det, och det var också trevligt men lite mer kämpigt för det var ett större pass. Eftersom dom var tävlingshästar och så var det väldigt upprutat vad man skulle göra varje dag. Min favorit var Riggin en förbannat ståtligt mörk brun hingst. Han spring in runt 600 000:- och segrade runt 20 gånger tror jag. Jag födde själv upp ett helsyskon till honom men han blev inte nån större stjärna. Startade nångång men han var stor och alldeles för tung i typen. Han såldes som ridhäst.


Just nu har vi två shetlandsponnisar här på gården; Villmer X född 1995 och Lollo född 1991. Som jag köpte för många år sedan när jag tyckte att Måns skulle bli intresserad av hästar men jag lyckades inte med det. Villmer köpte vi när han var 6 månader så vi har haft honom länge! Måns var duktig och red på honom förr, men som sagt intresse för hästar är = O! Klandrar honom inte visserligen för han var uppfödd i stallet själv eftersom det var mycket häst på den tiden.
Ebba är väldigt intresserad av hästar, men är inte så tuff! Jag hoppas verkligen det ändrar sig med tiden.


Regnet fullkomligen öser ner utanför och jag måste rasta hundarna en sista gång, uuu va töligt för vi måste skura efter dom sen. Så lerigt har vi det.
Sen blir det bingen, skönt!

Hörs i morgon natti natti
Susanne

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå där.

jag är här och tittar till dig.

kram Els-Marie