lördag 15 november 2008

Tangentbord

Ja igår kväll gick det inte att få till ett inlägg här i bloggen. Tangetbordet ville inte vara med, batterierna var helt slut! Och förstås hade jag inga nya. Men det är sånt som händer. Nu är jag i alla fall här igen.
Igår kväll var det väl som vilken vanlig fredag som helst, Ebba beställde taco tidigare under dagen så det hade jag förebett . Så det blev tacogratäng för mamman pappan Måns och hans kompis Viktor. Ebba och Tyra åt vanlig tacokryddad köttfärs. Det var gott. Efter det lite mys med godis som är viktigt för Ebba och Tyra.

Efter det pratade jag i telefonen ett tag medan Mattias gick upp och lade Tyra. Det var först Helena på telefon och vi pratade om höns. jag ska ta över hennes lilla grupp, vilket förtroende!! Tack Helena!! Grannen Sten kom förbi och var pratsjuk och Mattias och han pratade om det vanliga i deras värld. Lantbruk, bilar, renovering och lite skvaller. Sten jobbar på Säffles största skvaller ställe så då får vi veta både det ena och andra. Sånt gillar vi förstås. Sen såg jag utröstningen på Idol med ett halv öga; Robin åkte ut, synd jag tycker att den andra Robin och framförallt den lilla blonda skulle varit ute ur tävlingen för länge sen!!! Men det är ju min åsikt. Heja Kevin och Anna.

Ja sen blev det en snabbis i telefonen med Veronica och det är ju också alltid trevligt ,vi pratade om hennes nya kennelnamn som äntligen är klart. Jag har varit med och hjälpt till med det! Kul, hoppas det blir många fina avkommor med det kennelnamnet!!! Wiggwills - då vet ni det.

Nu på förmiddagen har det varit tyst och lugnt för Mattias tog med flickorna och lämnade dom hos farmor Maria i stan medan han skulle fixa hennes bil. Så jag har kunnat göra det jag vill i min takt. Härligt! Jag gillar verkligen och få vara själv ibland, vilket händer väldigt sällan. Men jag inte för det varit syssolös och rullat tummarna. Jag har städat, gett hundarna mat, badat Olle, bakat en sockerkaka och förberett middagen.
Så efter middagen sen så är det skogen med hundarna som hägrar. Och sen är lugnt och kanske jag jag hinna se på Tv ikväll.

Jag måste börja förbereda inför imorgon också, jag ska ju som jag nämnt tidigare till Göteborg tåget går 17.00 och jag inte hemma förrän onsdag vid 19.00. Vilken semester kommer inte det och bli? Nej då litet schema finns eftersom jag ska på en "utredning" som Försäkringskassan har bokat.
Ett schema för Mattias måste jag nog göra också det är mycket som ska hända här hemma också som inte får glömmas bort. Ungarnas aktiviteter, Måns ska prya och skolan förstås.

Nej nu ska jag fortsätta med Wiggwills hemsida.

Hörs ikväll
Kram Susanne

Inga kommentarer: