torsdag 11 december 2008

Bubba

Då var jag här igen, orkade inte skriva något på förmiddagen! Jag var trött och hade/har dj.... ont i halsen. Så jag fick lägga mig på soffan. Just nu är det något bättre men nu ska jag ju strax lägga mig och jag fasar verkligen för att behöva vakna mitt i natten med halvöppen mun, torr som sand i strupen och vara tätt i näsan! Knappt orka svälja vatten och det tar ju en stund innan nässprayen verkar... Hu.

Idag kom Bubba hem, Mona åker till Spanien imorgon förmiddag och då ska ju Bubba vara här till i februari. Det är omställning för honom varje gång, han är lite stressad första veckan men det stillar sig såsmåningom. Idag var han säker på att han skulle para när han kom, sprang omkring och vädrade och letade. Men som säjer Mona - det är ju Bubbas yrke! Ja så kan man ju också se det. Faktiskt har han lämnat jäkligt bra och det är jag stolt över han är ju underskattad som avelshund eftersom han inte har några vidare meriter. Han har en väldigt användbar stamtavla.

Skrev ut den nya hd/ad-listan i förrgår då låg han på 16,1% på höfter och 3,2% på armbågar och det är ju låååångt under rasens snitt. Trevligt! Hans halvbror Fabbe ligger aning högt på höfter 32,5% men desto bättre på armbågar 7,5% kan ju förbättras om det kommer in mer resultat på hans avkommor. Och då bra resultat förstås.

Nu ikväll var jag till Maria och trimmade Kingen, som nu hunnit bli 10 år! Han har en enorm päls så det var bara och ta till klippmaskinen på halsen annars hade jag väl varit där än... Han har verkligen den där korrekta pälsen som man sällan ser idag. Riktigt bra underull och riktiga långa täckhår. Skojar inte nu men det var så mycket hår på bordet när vi var klara så ni anar inte. Men nu är Kingen julfin och kortklippt. Han var riktigt nöjd själv när vi väl blev klara och drog en lättnadens suck.

Nej nu ska jag gå i säng med Åke, ja boken Åke alltså. Håller ju fortfarande på med den. Har haft lite oinspiration över och läsa sista veckan. Undrar förresten hur det gå för Eva, hon kanske har stuckit sig. Har inte hört nåt från henne efter att Åke kom?!

Vi hörs imorgon
Susanne

Inga kommentarer: