lördag 6 december 2008

Gotlandshöns

Det har varit en lång idag! Började dagen med extrem huvudvärk och extrem snuva. Det var på vippen att jag kom iväg och arbetsprovade. Kände mig väldigt "urslig" just då. Men jag fick min timmar och gå och vi var ett underbart tilltalande hus, oj vilka ytor och vilken härligt stil. Helt i min smak. Vardagsrummet var hela 120 kvm. Öppen planlösning och högt i tak och sist men inte minst höga fina fönster.... Mycket smakfullt inrett i blanda och ny stil.
Efter det var det in på banken och fixade några ärenden, handlade lite och var på Lindgrens och köpte potatis och frukt. Hem och i grytorna för Ebba och Elsa väntade. Både mat och efterrätt blev det.

Kvällen kom och hästarna skulle in och ha mat. Även hundarna. Jag gjorde även ett litet ryck med bocken som jag håller på med. Och den blir klar imorgon. Så du vet Eva... Just när jag gjorde det så slog det mig att jag skulle ju hämta hönsen hos Helena. Och det hade jag ju glömt! In och ringde Helena, tog med mig en hundbur och drog i väg.
Hem kom jag med Helenas fina gotlandshöns, totalt 9 stycken! Färglada och väldigt fina. Tusen tack Helena för förtroendet att få ta över din flock! Jag ska ta väl hand om dom. Bilder ska jag visa er imorgon så ni får se vad vackra dom verkligen är. Träffade även Helenas norska nya basset hound valp, gud så himla go! Såg lovande ut.

Nu är klockan skit mycket för jag somnade med Tyra förrut när jag la henne. Jobbigt. Och nu kan jag ju inte somna! Ska surfa lite, svara på några maile och sen återgår till sängen och boken som jag läser. Kanke är braatt jag vänder på dygnet för imorogn ska jag åka till Stockholm och bussen går från Karlstad strax efter 03.00, pust!

Vi hörs väl igen idag?
Kram Susanne

1 kommentar:

Lotta sa...

Höns, är roligt...Hade det under en period, men en viss liten schnauzer tog de första, och en vss räv var på besök och tgo resten, sen provade jag inge mer.
Ha det så kul i morgon, hoppas du hålller dig frisk!