måndag 22 december 2008

Fort fort

Oj vad timmarna går fort nu! Jag har endast lite småplock kvar. Ska till stan imorgon och fixa det. Sen blir resten av morgondagen/kvällen till att förbereda maten; köttbullar, kycklingklubbor, sillsallad, gratäng och Jansson. Julgodiset behöver också fixas klart imorgon kväll. Resten kan jag nog fixa på julaftons förmiddagen. Middagen ska vi ha kl 13.30 och svärmor och Jessica kommer hit och Kristoffer tror jag. Sen blir det tradionella Kalle Anka och hans vänner och efter det kommer tomten.... Sen kanske det är lugn och ro med mys.

Idag på eftermiddagen har Tyra varit i stort sett omöjlig så jag gick ut med hundarna trodde hon. Tog på mig tomtemasken och rött tyg över axlarna och knackade på fönstret! Åh, vilken reaktion! Precis den jag/vi vill ha. Storögd och aningen skrajsen satt hon stilla och var go i soffan. Jag var ju tvungen och traska till grannen och deras pojk som är av samma skrot och korn som Tyra och dessutom i samma ålder. Samma reaktion där!! Jag var så full i skratt hela tiden, för dom är ju för goa när dom tror på tomten!

Jag har också badat några hundar nu ikväll, dom är så djä... skitiga! Får se om orken finns för att bada några fler imorgon. Lille Wiggo blev golden igen, efter vikariat som svart flat.

Nej jag ska gå ner i köket och kolla skinkan som jag ugnsbakar i folie i ugnen. Sen är det dusch för mig också och sängen.
Hörs Susanne

1 kommentar:

Lotta sa...

Tänk om tomten kunde ha samma effekt på mina :O) Spelar nog ingen roll om de är mellan 18och tretton, eller små som din minsta, de är lika uppspelta ändå.
Här är inte skinkan på gång än, kan jag tala om, så steget före, nja det vet jag inte....