lördag 20 december 2008

Shopping shopping

Igår blev det inget bloggande, jag var bara hemma små stunder så jag hann inte! Jag var var på fortvård, till systembolaget, fotoaffären, godisffären, prylaffären, smyckesaffären, lunchade med min man och hans arbetskamrater, handlade mat och slutligen hundmat! Som ni märker det tar tid och shoppa.....

Alldeles strax ska jag och Mattias till Karlstad och handla det sista, och det tror jag säkert alla andra också har tänkt. Men jag vet vad som ska handlas så vi tar dom affärerna och håller tummarna för att det vi ska ha finns. Kanske kan vi hitta en gran på Obs också, för vi har ju fortfarande inte fått nån gran vilket jag gärna ha. Ikea vore också kul som en avrundning. Vi får se vad tiden räcker till, vi har ju barnvakt åt Ebba och Tyra deras faster Jessica kommer. Och hon ska ut och äta med sin far på kvällen så vi har ju lite tider och ha koll på.

När jag kommer hem vill nog gärna hundarna ut och springa, och jag behöver nog frisk luft också. Men det lär väl vara mörkt. Ebba har ansvar för hundarna nu när vi åker, speciellt då Wiggo och Ines som måste rastas och äta ofta. Men det fixar hon. Hon vet ju att vi är och handlar julklappar. Hon är verkligen förväntasfull nu. Och jag tror hon kommer bli glad för det hon får.

Nej jag måste sätta fart....
Susanne

1 kommentar:

Lotta sa...

Vid Ikea säljer de fina julgranar, själv köpte jag ingen där, trots att jag gärna vile, men kan man köpa gran, när man egna i skogen?! Sa mitt samvete.
Ha en trevlig shoppingdag!