fredag 5 december 2008

Julfest




Ikväll var vi på Ebbas skola och titta på Luciatåget med Ebbas klass och 2:an. Många fina sånger och även någon uppvisning med Josef, Maria och Jesusbarnet. Och nån liten sång om möss. Efter uppvisningen så var det fika i matsalen där alla tilldelades lotter med ett nummer på. Vi drog ingen högvinst men vår bordsgranne vann 1:a pris! Grattis Annie! När vi kom hem var klockan mycket och både Ebba och Tyra fick gå till sängs för det är ju skola och dagis imorgon. Själv var det bara och slänga sig in i sysslorna, hundarna skulle ha mat, hästarna skulle in, tvättmaskin var full i ren tvätt nja ungefär nåt i den stilen. Ingen rast och ingen vila med andra ord. Nu är klockan mycket och jag kan inte sova för jag har kraftig huvudvärk och det sticker i näsan. Bara jag inte blir sjuk, ska ju snart till Stockholm.

Imorgon ska jag med Helena igen och arbetsprova, vilket jag gjorde även idag. Imorgon ska det städas i ett stooort hus. Sen på eftermiddagen ska jag göra färdigt Åke Bock till Eva och syrran. Och kanske nån krans till mig. Sen får det väl bli Idol om jag blir klar i tid. Förresten ska valpen veterinärbesiktas imorgon också, höll på och glömma det......


PS. skickar med en lussebild på Ebba och granntjejen Elsa DS

Hörs Susanne

Inga kommentarer: