tisdag 2 december 2008

Levande bränd

Då var det kväll igen! Snö faller fortfarande och det är faktiskt vitt på backen nu. Hoppas temperaturen sjunker så det inte blir ännu mer pissigt blött än vad det är.............
Det har inte varit så mycket gjort under eftermiddagen, mer än det vanliga. Och då menar jag hundarna förstås. Och matlagning, tvätt och skurning av golvet några gånger. Vad annars?

Jag har också pratat med Kerstin ang vår roll som valberedare och vi ska börja ta tag i det. Fick även mail från Ulla igår ang detta. Och jag är ju sammankallande. Det är en del som ska fixas innan årsmötet. En del avhopp och en del som måste bytas ut p ga olika anledningar så denna styrelsen nångång kan börja fungera!!! Det är ju en och annan som inte tar sitt uppdrag på allvar. Ja ja nog om det. Det blir nog bra så småningom.

Jag har läst ur boken "Levande bränd" av Souri nu, var tvungen och läsa den före Åke Edwardsson som jag hade påbörjat, Levande bränd är en gripande bok om kvinnornas livsöden i muslimskt land, fullkomligen behandlade som hundar. Fy fan är det enda jag kan säja om det!! Det är inte så tokigt här i Sverige kan jag lugnt medge efter den boken. Läs den om du är sugen på en gripande bok, den rekomemnderar jag. Ikväll ska jag återgå till Åkes bok den verkar inte tokig den heller. Jag får väl återkomma mer ang den när jag läst klart.

Nej nu ska jag ut med jyckarna en sista gång sen blir det en dusch och sängen....
Hörs imorgon
Susanne

Inga kommentarer: