lördag 13 december 2008

Lucia

Lucia står för dörren och i eftermiddag är det lucia i Södra Ny Kyrka och Ebba ska gå med i tåget! Det är kul och stämningsfullt tycker jag. Tyra fick också vara med i tåget om hon ville men neeej! Det orkar vi (pappan och jag) inte med för hon skulle bara gå runt och terrorisera för dom som går i tåget. Och dom är ju nog så pirriga ändå.
Ebba ska även läsa en liten dikt. Hoppas hon kommer i håg vad hon ska säja. Farmor ska komma och titta som hon brukar. Det blir kul för Ebba.
Jag ska återkomma med bild ikväll jag lovar.
Hundarna har haft kul ute i snön idag, hoppat och fart som idioter! Nu ligger alla utslagna och är nöjda. Jag och Mattias har plockat bort lite saker ur trädgården och jag även passat på och göra en krans till mig själv att ha på ytterdörren. Den blev väldigt fin.

Nej nu ska jag ta i tu med middagen idag blir det porterstek (den har kokat ett tag) och gratäng, avancerat värre!
Hörs ikväll
Susanne

Inga kommentarer: