torsdag 18 december 2008

Äntligen lov

Nu har Måns lov börjat, han hade lååång dag idag och blev hämtad för en dryg timme sen. Betygen var bra, tack gude gud för det! Jag var faktiskt lite orolig, han söker ju till gymnasiet preliminärt på dessa. En termin sen är grundskolan över för hans del. Det har varit en kurvig väg fram i skolan, super skönt att det är en termin kvar och att han sen kan gå något som han är intresserad av och vill gå. Han gillar ju inte skolan precis...

Ebba har en dag kvar att gå och ska gå luciatåg i kyrkan imorgon med skolan och det vill hon inte!? Vet inte varför hon inte vill för hon brukar tycka det är kul med lucia. Men det är en massa strul i klassen och tjat. Och nån som slapp gå och det är inte rätt. Är det tåg så ska alla gå. Låter man en slippa ska väl det gälla alla som inte vill? Eller? Sen hade det varit någon slags utlottning av något idag och alla i klassen fick en biljett. Ebba och några få till, fick inget pris som dom andra fick ja vad det nu var. Ebba tyckte detta var väldigt orättvist och jag måste nog säja att det låter märkligt! Ett pris hade väl räckt i klassen i stället för att hälften fick något och hälften inget. Jag blir inte klok på "tänket". Nog om det.

Jag ska ut till stallet nu och sysslorna där. Jag vill inte missa "Bonde söker fru" idag. Jag såg det igår och jag blev banne mig tårögd. Tänk Hanna när hon valde Elias, såååå gulligt. Han är ju så gullig, dom passar verkligen ihop! Kul och se när alla ska ut på resa på tu man hand, om det håller när man är tillsammans i vardagen. Jag håller verkligen tummarna.

Hörs Susanne

2 kommentarer:

Lotta sa...

Visst är det skönt med Lov! Konstigt det där med Ebbas skola... Låter ju inte alls smart!
Hoppas Måns kommer in på det han vill på gymnasiet, jag har ahft en riktig sturlmaja, som kom rätt eftar att ha provat två program, och gått om ett år... Men nu är hon nöjd! Det är inte enkelt för dem att veta vad de ska välja.

Lotta sa...

Skriver som en kratta:O)
*haft* *Strulmaja* och *efter* ska det va.
Ha det!