måndag 8 december 2008

Pepparkakshus

Jag blev allt lite piggare framåt senare delen av eftermiddagen. Jag var med Ebba och hon red ju idag, hon fick sin favvo häst Pelle. Ett mycket trevligt russ som är hur stabil som helst. Den skulle jag gärna köpa om jag fick. Idag var det bara tre elever i gruppen som red, så dom fick göra som dom ville idag. Ebba travade nog konstant i 30 minuter och blev erbjuden att byta grupp till en lite bättre?! Oj...

Förrut fick jag ihop pepparkakshuset, det blev väldigt bra men jag brände mig på lillfingern och har svidande ont än. Sen skulle det garneras med glasyr och den hade präktiga jag köpt på tub i år för första gången. Men det var så segt för mig med mina ömma fingrar så det fick Mattias göra och det blev väldigt fint. Med glasyren och nonstopen.

Hundarna är rastade för sista gången nu och jag har tittat på vädret det ska komma in en kallare period med uppåt -5 grader. Yipee!!! Det är ingen lek och ha ett antal hundar inne! I såna här lägen önskade jag att jag hade ett hundhus, vilket jag egentligen inte vill ha....

Imorgon ska jag ha en städ- och pyntdag har jag tänkt och jag ska ta mig en längre runda med hundarna. Och njuta av att jag själv........ Det var länge sen. Nej nu ska jag duscha och fortsätta med Åke Edvardsson boken

Hörs Susanne

Inga kommentarer: