måndag 8 december 2008

Stora Stockholm

03.40 gick bussen från Karlstad, pust va tidigt! Men efter någon halvtimmes färd så somnade både jag och Veronica in och vaknade inte förrän bussen precis gled in på Älvsjö. Snacka om tajming. Väldigt skönt och billigt att åka buss om man ändå INTE ska ställa ut någon hund och priset 300 kr t o r, är ju helt okej!

Nu har jag varit där i alla fall! Har varit hemma sedan 22.45 det har varit en låååång och mastig dag. Till och från har jag varit sååå jäkla trött. Men det har varit en intressant och rolig dag också. Många framgångar för människor som jag känner och som har fina hundar! Kul att mycket gick till Värmland kan man säja: båda certen och BIR:et. BIM:et gick till Halland och Åsas fina tik och det var också VÄLDIGT kul. efter det åkte både Veronica och jag på och visa hund förstås, kul för vi fick äran och hjälpa Åsa med hennes uppfödargrupp. Den fick 1 HP. Tack för Twisten Åsa!!

Vi tog en shoppingrunda efter bedömningens slut, varken Veronica eller jag handlade speciellt mycket. Jag köpte en mössa till Ebba och Veronica köpte schampo till Daisy. Vi pratade också med Sorkens uppfödare Renee som blivit BIR med vackre Thomas!

Vi fick oss sen en bra plats och satte oss för att titta på en massa grupp finaler hit och dit. Men när själva BIS skulle till orkade vi inte mer utan gick ut för att leta upp bussen. Det var så gott och få komma ut och få firsk luft och sen få sätta sig i bussen och den hann inte speciellt långt när den väl kom iväg förrän de flesta passagerare sov sött! Och jag orkade faktiskt sova ändå till Karlskoga och då var det ju inte långt kvar till Karlstad där jag och Veronica skulle av. Veronica hade förspänt med uppvärmd bil och chaufför men jag fick minsann varmköra och åka hem i en kall bil som visserligen blev varm efter ett tag. Men innan dess så hade jag verkligen vaknat till.
När jag väl kom var det lugnt och tyst och alla sov. Mattias kom visserligen ner för han hörde att jag kom. Men det gött inte behöva slänga sig in i sysslorna direkt. Nu ska jag lägga mig och jag hoppas och ber att Tyra vill ha en sovmorgon imorgon.

PS. Jag hämtade ut en SKK fleece väst på mina inteckningskort! Som Sorken vunnit under året. Det hann vi också med. DS

Vi hörs Susanne

1 kommentar:

Lotta sa...

Ni ser ut att ha haft en jättemysig dag!
Får nog ta och följa med nästa år :O)
Ta det lugnt i julstöket nu...