lördag 20 december 2008

Stress

Jag och Mattias överlevde shoppingturen till storstaden Karlstad idag. Jag kände bara lugn och ro och ingen stress. Affärerna var lagom fulla med människor, MEN parkeringen där rådde fanemig mordstämning! Och inte för att tala om paketinslagning utanför b la Barnens Hus och Ikea!
Fast man står och slår in paket och skyndar sig så finns dom här oerhört stressade och ouppfostrade människorna som BARA ska ta lite tejp, papper snören mm över huvudet på en. Och dom som rullar upp metervis med gratis papper för att slå ett ynka litet paket med. ÅÅÅh va tröttsamt.
Sen var vi med om en liten incident på Ikea, vi står och matar in våra varor. Mattias håller i några trähyllor och på dom staplade vi glasformar och andra omtåliga saker. Samtidigt har Mattias foten på vår vagn, vad händer? Jo då kommer det här typiska pensionärsparet, hivar i väg vår vagn och rusar förbi. Mattias halvvägs ner i spagat för att rädda våra varor och jag får tag i vagnen och faktiskt grymtar till! Dom tittar till och rusar visare, fy fan säjer jag bara! Inget ursäkt eller så, nej då kör över andra bara!!!

Vi köpte det vi skulle och avslutade med Ikea, lite småplock blev det där och jag slog även till på en gran som dom sålde utanför. Det fanns super duper snygga granar för hutlösa 400:-, men där går även gränsen för mig. Det blev en vanlig traditionell något liten och låg men extremt tät och fin gran för endast 200:-. Men även det svider ju, när det är att bara gå ut i skogen och på egen mark och hugga en gran!! Men jag kände att den tiden har inte jag/vi nu så, det var smidigt och gå granen invirad i nät och in i skuffen med den! Nu är det bästa klart, det är pyntat, granen är klädd (bild kommer) huu va skönt för imorgon ska hela dagen vigas åt mina hundar, klippning, bad och flera lååånga promenader i leran.

Nu ska jag koja.
Hörs Susanne

1 kommentar:

Lotta sa...

Förstår att det känns skönt att vara "Klar" inför helgen!
Granen, ser vi fram emot bild på!
Jag hade inget spännande jag heller på sängbordet, är bara bokmal!
Här bär det av till Arvika idag, för att fixa det sista!