onsdag 10 december 2008

Tid




Jag läste just Lottas blogg om tiden som aldrig räcker till! Och visst kan man väl mangrannt säja att tiden aldrig räcker till åt allt man kan och behöver/ska/måste göra? Att dygnet liksom är för kort...!
Jag arbetstränar ju med Helena tre dagar i veckan och hon har fått fler och fler moderna familjer som köper just den tjänsten av henne; städning, tvätt, matlagning och allt tråkigt. För att slippa det dåliga samvetet när man kommer hem från jobbet med ett gäng ungar som är trötta och hungriga! Väldigt fiffigt om man hade råd. Tänka att slippa städa, tvätta och laga mat? Bara där fick man ju massor med tid över till annat faktiskt.

Jag är förkyld igen! Tråkigt och behöva meddela. Har fått min mans goa slemmiga hosta och det känns djä.... tung andat i bröstet! Precis vad jag behöver just nu....bläääää!

Tyra och jag har varit hemma idag så jag försökte mig på och dammtorka i vardagsrummet så här inför julen. Röja plats bland leksakerna för en gran som jag ska försöka inhandla under helgen så jag kan ta in den frampå när jag får tid över. Det närmar ju sig... Ebba har nedräkning och varje dag så börjar hon med att berätta hur många dagar som det är kvar..HU!

Jag fick en fin bild på min lilla Sork idag också från Renee som togs av Torsten i Ransäter i sommar. Jätte fin bild efter som i sommar blev ju Sorken champion. Känns lite fräckt och ha just en sork och den är champion! Vi får väl se om det blir några valpar efter henne om något år eller två. Hon ska ha valpar hos sin uppfödare först.
Nej nu ska jag uppdatera åt Fia
Go natt på er
Susanne

Inga kommentarer: