onsdag 17 december 2008

Trist

En förbannat tråkig dag har det varit idag! Ursch... Mörkt blött och bara tungrott. Tyra är ju ledig på onsdagar så hon och jag har bara gjort tråkiga saker. Tvättat, strukit och lagt rätt i min stora linneskåp. Va kul är det? Ja, det är ju visserligen ... välbehövligt men ack så tråkigt.
Gå ut med hundarna har inte heller varit så speciellt kul, hu va lerigt. Funderar på uppfinna någon slags sluss, som rengjorde och torkade dom vi ska in i huset igen. Visst vore det fiffigt? Kan tänka mig att det skulle bli en stor säljare.
Nu är klockan 17.00 och det är kvälls sysslor kvar; ta in hästarna, ge hundarna kvällsmat, kolla till hönsen. Sen är det väl kvällsmats dags efter det och sen ska jag försöka hinna se Bonde söker fru som har sitt näst sista avsnitt idag. Men det är knivigt och bli klar med allt till 20.00. Jag ska göra ett tappert försök i alla fall.

En kram ska jag skicka till Eva för det fina julkortet som jag fick idag, du är makalös på och få hundarna och sitta still och få till så fina bilder! Kram igen!

Nej nu får jag rappa på.
Susanne

1 kommentar:

Lotta sa...

Blött... Ja det kan man lugnt säga, sluss, jag köper en direkt om du kommer på nån fiffig idé!