tisdag 16 december 2008

Utmaning

Ja jag läser blogg hos Lotta och läste några frågor och svar där och gjorde man det så var man utmanad!! Okej!! Jag är inte den som är den.... Se svar på den utmaningen här nedan. den här dagen har väl varit som alla andra måndagar på sistone. Tyra ledig från dagis, vi har kollat på Emil i Lönneberga, grejat med hundarna, ätit mat och varit till ridskolan med Ebba! Och vips var det kvällen; mer hundar, stallet och sist men inte minst datorn!

Sammanfattning år 2008. När du läst detta är DU utmanad...

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Var på Världsutställningen, helt ny upplevelse. Helt i min stil....

Höll du några av dina nyårslöften? Nej, gav inga löften...

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej.

Dog någon som stod dig nära? Nej, tack gode gud för det!

Vilka länder besökte du? Norge och Danmark

Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009? En altan och att övervåningen fixas så vi får fler rum.

Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas? 11 maj när Måns konfirmerade sig, vilket jag egentligen aldrig trodde han skulle göra. Jag var riktigt stolt! Och skolavslutningsdagen när Måns fick stipendium för uppryckning med betygen!! Det var också chockerande!!

Vad var din största framgång 2008? Måste väl varit att bli placerad på Världsutställnings circuit dagar; 4 av 35-40 st hundar i klassen med både Frans och Fame. Varav Fame i 2 dagar!!! Och få excellent också så i flera dagar. Stort!

Största misstaget? Att inte skicka in mina papper till Försäkringskassan i tid vilket gjorde att jag vara utan pengar i 4 månader!!! Skit-tufft!

Har du varit sjuk eller skadat dig? Är ju sjuk hela tiden, men hade inflammation i hålsfoten och senan. Vid ett tillfälle.

Bästa köpet? Wiggo från Danmark.

Vad spenderade du mest pengar på? Hundmat och hundförsäkringar

Gjorde någonting dig riktigt glad? Att Ebba började rida igen!

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008? Det är många har svårt att komma på någon speciell, kanske Magnus Ugglas 24 timmar för den hade jag som ringsignal på mobilen ett tag.... Just nu Per Gessle Silly Really.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Som vanligt. Är jämn i humöret.... Här behövs inga lyckopiller!

Vad önskar du att du gjort mer? Rest och utforskat världen.

Vad önskar du att du gjort mindre? nja inget

Hur tillbringar du nyår? Med våra närmaste grannar

Blev du kär i år? Nej. Har min käre Mattias och är väldigt nöjd med det!

Favoritprogram på TV? Navy CSI, Dog Whisperer, Matlagningsprogram och inredningsprogram.

Bästa boken du läste? Levande Bränd med Souri

Största musikaliska upptäckten? Ingen tror jag.

Något du önskade dig och fick? En ny stationär dator och Wiggo.

Något du önskade dig men inte fick? Ny mobiltelefon och utlandsresan.

Vad gjorde du på din födelsedag 2008? Var ute och åt med Mattias och grannarna på Tuppen.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Bättre ekonomi och fått må ännu bättre.

Hur skulle du beskriva din stil år 2008? Lika svart och mörk som alltid.

Vad fick dig att må bra? Min käre man förstås, familjen, släkt, vänner och alla hundarna och andra djuren.

Vem saknade du? Ingen tror jag.

De bästa nya människorna du träffade år 2008? Vet inte om jag träffade så många nya vänner. Jag har många gamla super goa vänner! Inte fy skam det heller.

Åh vilka frågor, inte så lätta och svara på. Men nu är det gjort. Och klockan är v ä l d i g t mycket ikväll också. Inte bra.

Hörs imorgon
Susanne

Inga kommentarer: