torsdag 1 januari 2009

-14 grader

Temperaturen sjunker och det blir kallare och kallare! - 14 grader nu. Brrrr!Bara bra och då tänker jag mest på att det är rent och snyggt inne och hundarna är faktiskt riktigt rena. Annars så föredrar jag värmen!!

Det var verkligen friskt ute i skogen idag, även nu ikväll på promenad så var det kallt så faan! Jag var verkligen jordgrubbsröd på kinderna när jag kom in och benen var i samma färg trots överdragsbyxor. Men inne här är det varmt och skönt. Hundarna är nöjda och sover och alla andra också. Det är väl sviterna efter nattens bravader. Det blev ju lite sent i säng. Men det var en lyckad och trevlig kväll med grannarna, vi åt kalkon och en massa annat. Vi spelade spel och skrattade. Avrundade med raketer och smällare. Inte min grej riktigt för jag tycker bara det är onödigt ödsel med pengar och det skrämmer upp varenda djurstackare!! Mina hundar satt i två varsina rum med täckta fönster och radion på högt! Så har dom det på nyår vid tolv, bara för att hussen med vänner och barnen ska bränna upp hundratals med pengar... Men dom var inte heller rädda.
Nu ikväll har det klurats med att få ihop styrelsen igen. Allt är snart klart och vi får hoppas att det bra. Sen är det ju upp till medlemmarna och rösta på årsmötet och godkänna vårt förslag förstås. Sen ska jag gå ur valberedningen, det räcker med det nu känner jag. alltid bra med nya människor som har annan syn på saker och ting.

Nej nu ska jag duscha och försöka komma i säng i tid.. igen! Hur ska det gå...?
Hörs Susanne

Inga kommentarer: