onsdag 14 januari 2009

Anna W


Idag har jag ägnat förmiddagen med Tyra som är ledig på onsdagar. Samtidigt som hon tittat på Saltkråkan varvat med lek så har jag läst Barnaboken av Anna Wahlgren. En bok som handlar om just barn, deras olika perioder i livet ända från befruktningen och framtill 16 års ålder. Intressant varje gång och nog fnissar jag till och från, och nickar för mig själv och tänker; ja ja! Så är det ju. Den boken borde ALLA läsa. Jag vet många som experimenterar med en massa "mambojambo" för att dom lyssnat på nåt psykologi snack! I stället för att köra efter mänskliga beprövade metoder som provats i verkliga livet.
Anna Wahlgren har själv 9 stycken barn och STOOOR erfarenhet av det verkliga barnauppfostrandet. Men tusen kloka ord. Visst jag läser ju själv boken och mina barn är väl inga änglar. Men dom är självständiga, framåt och alla 3 glimten i ögat vilket jag hoppas kan hjälpa dom i det verkliga livet.
Nu är det eftermiddag och Ebba och Måns kommer hem från skolan om en dryg timme. Middagen är klar (idag pannbiff, mos och brunsås) och Tyra börjar bli trött. Så jag passade på och skriva lite här. Ikväll ska jag som jag tidigare skrivit på fotbollsträning med Måns, yippeee! Säjer jag, inte Måns! Men när han väl är där så dras han med och han älskar faktiskt och träna. Men under julledigheten, så har han verkligen vilat. Som sagt säkert liggsår på båda sidor.
Hörs senare?
Susanne

För dig som blev/är nyfiken på Anna Wahlgren så finns en hemsida http://www.annawahlgren.com/index.php

1 kommentar:

Lotta sa...

Den boken har jag, och den hjälpte mig mycket under småbranstifden, kanske är idé att plocka fram den... Har en ganska emellanåt obstinat 13 åring :O)
Ha det så kul på fotbollsträningen!