söndag 11 januari 2009

Curlig-mamma

Idag har det inte blivit något bloggande förrän nu, tog ett ryck i tvättstugan i förmiddags. Sortering av strumpor, kalsonger och trosor. Även tvättat flera maskiner med bla jackor och lite större saker. Skönt och få det gjort. Sen var det middags tajm, idag plättar till några och rester till andra. Alla nöjda.

Efter det var det meningen att båda mina större barn skulle spela fotboll, men Måns hade tur. Tyckte han i alla fall, inte JAG. Det var vattenläcka i fotbollshallen så han slapp. Ebba åkte däremot iväg på sin första träning i Tennishallen. F rom i år är det ett rent tjej lag och det kom sammanlagt 17 stycken småtjejer och tränade. Va kul! Ebba har mognat väldigt och fattar detta med fotboll nu. Pappan kämpade en period med henne när hon var 6 år, och det gick liksom så där. Jag var med några få gånger och tittade och Ebba gjorde allt annat än spelade fotboll. Pratade med dom andra, bollen for över hennes huvud och hon gjorde inte en tendens till att springa efter. Jag var väldigt frustrerad över att titta. Men Mattias kämpade på tills även han gav upp. Sen var det perioder med dans och lite annat.
Innan hon i somras började med fotbollen igen. Ja ja vi får väl se vad det blir med det. Hoppas hon fortsätter det är bra sport, dom får hålla igång och får fin form. Ingen dyrbar utrustning i förhållande till andra sporter. Måns får väl träna på onsdag istället, han har en Cup den 24 januari och hans form är troligtvis helt tappad. Tror faktiskt att han fått liggsår efter det här lovet. Så illa har det varit. Nja han har en bra kropp, han är väldigt snart i form igen. Tur det.

Nej nu ska jag fortsätta titta på filmen på 4:an som jag började titta på kl 21.

Hörs Susanne

Inga kommentarer: