tisdag 20 januari 2009

Hemma arbete

Idag har jag haft tur och har haft hemma arbete åt Helena. Det är inget gott väder för mig idag, det blåser och viner och är allmänt, ruggigt! Så det var jag tacksam för. Men Helena om nån vet ju hur det ligger till för mig! Så nu är jag strax klar med hennes arbete och passar på och blogga lite, läsa bloggar och surfa runt lite. Trevligt och upplyftande! Jag hade t om fått en utmärkelse av Lotta - så himla kul!

Strax ska jag ut med hundarna och idag för det på gärdet bredvid här. För vi har varg i området! På första sidan på Säffle tidningen idag! "Älg riven i Huggenäs". Jag har vetat det ett tag men jag har väl ryckt på axlarna och tyckt att det inte är någon fara. Men nu säjer Helena att jag ska akta mig när tikarna löper! Oj! Klart jag aktar mig.... jag är skit rädd för vargen och jag vill ju hundarna kvar! Fördelen och gå på gärdena är ju att jag ser alla hela tiden och har full koll. Det har jag ju inte riktigt hela tiden i skogen.
Sen ska jag göra middag så den är klar, tror jag ska slå till med kassler idag. Ebba ska till tandläkaren sen när hon slutar skolan och kolla om tänderna ändrat sig nåt för hon har haft tandställning ett tag. Hoppas hon kan bli av med eländet! För det är just vad jag tycker det är! En sliskig plastbit ut och in i munnen 100 ggr om dagen. Är bland det mest kväljande jag kan tanka mig. Jag får väl börja hålla tummarna redan nu.
Ikväll ska jag till Kerstin och titta på hennes valpar det ska bli intressant. Alltid kul och titta på andras valpar.

Nej nu måste jag sätta fart..
Hörs
Susanne

1 kommentar:

Lotta sa...

Jag vill också, klämma valpar menar jag...