lördag 17 januari 2009

Kycklingsspett

Här sitter jag och timmen är sen igen! Men jag måste erkänna att jag slumrade till på soffan vilket inte är så vanligt för mig. Till skillnad mot min käre make. Han tar sig gärna en liten tupplur i soffan.
Här är detfortfarande kallt som fan trots att det är några ynka minusgrader. Men det känns kallare än när det var -10 grader. Konstigt.
Eftermiddagen idag har väl gått i sin gilla gång, hundar, hästar, ladugård och kvällsmat! Lugn och skön tv-kväll med bara lilla smurfen hemma. Måns är hos kompis och Ebba ska ju sova hos farmor. Känns konstigt men gott på något märkligt vis. Kvällsmat blev idag kycklingspett marinerade i min chilisås grillade i ugnen, sallad och två dippsåser till det. Annorlunda och gott. Spetten äter vi nog mer sommartid. Det blev en liten påminnelse inför sommaren. Jag funderar på och placera om min goa Fame också eftersom hon hade anmärkning på armbågarna och det känns tungt. Men vet någon nån som söker en ungtik, trevlig, snäll med barn och hundar. Och har stora möjligheter i utställningsringen. Hänvisa dom till mig!
Båda mina flickor löper nu (som jag väntat mig) och planerna är i full gång, Finland? Norge? Sverige? Vi får se vart kosan bär.....

Go natt på Er
Susanne

1 kommentar:

Lotta sa...

Lät gott, med kycklingspett, kank ska ta och göra det idag *hm*
Spännande med dina parningsfunderingar, här löps det också, men det blir ingen parning nu.