tisdag 6 januari 2009

Lydnad

Helgdag idag och det är fullt med aktiviteter som vanligt! Jag har tränat lydnad idag med några av min unghundar, och det gick riktigt bra. Kul! Ska ju röntga dom snart nu, så vi får väl hoppas dom håller så kanske jag fortsätta och träna och komma lite längre än vad jag är nu. Det är kul med lydnad till viss del. Blir lite för enformigt i längden tycker jag.

I eftermiddag/kväll ska vi ha kalas för Mattias som fyller år imorgon. Det passade bättre och ta det idag eftersom vi är lediga. Imorgon är det ju en vanlig arbetsdag, Ebba ska på ridläger och Måns ska träna fotboll. Så jag har gjort ost- och skinkpaj och en princesstårta, alldeles själv. Som vi ska bjuda på.
Just nu är jag ensam inne för flickorna följde med sin pappa i traktorn till skogen för att hämta hem ett lass med ved, nja eller snarare träd som ska kapas till ved.

Nej jag måste sätta fart det är dags för middag och idag ska det bli lättvindigt, snabbmakaroner och falukorv. Kan det bli enklare?

Hörs Susanne

1 kommentar:

Lotta sa...

Ja, det kan bli enklare, här har vi ju ett lite kaotiskt kök, men... det har blivit lite rester, så var och en valde själv och värmde i micron. Det är enkelt!
Bild på dina handtag? Gärna!