fredag 16 januari 2009

Mattias på tur

Fredag middag och halva dagen har redan gått. Jag har varit och "arbetstränat" med Helena idag på förmiddagen. Det var på ett ställe där jag varit två gånger tidigare. Det gick väl bra men det känns i axlarna trots att jag bara håller igång i 2 timmar.
Mattias fick åka iväg med sitt jobb idag (kommer hem imorgon) och det var han inte speciellt glad för. Sur som fan faktiskt. Det är ju det att han har sina djur som behöver mat och skottas ur hos. Jag kan ge dom mat och dra ner skiten i rännan men köra ut skiten med skottkärran, det orkar inte mina arma armar!! Måns får göra en insats när han kommer hem. Inte nog med detta vi måste ju ha in ved och elda för det är ju inte speciellt varmt ute. Och kallare blir det väl ikväll. Så visst saknar jag Mattias han gör ju mycket som kanske inte syns, men som märks när han inte är hemma. Hoppas nu inte det händer något här när han är borta ikväll för det gör det fanemig varenda gång! Så idag och imorgon har vi i familjen fullt upp....

Nu ska strax Smurfen hämtas, vi får se om jag får tid över ikväll och skriva något!
Hörs Susanne

Inga kommentarer: