tisdag 13 januari 2009

Måndag

Nja tisdag faktiskt nu när jag skriver! Tyra har varit ledig från dagis idag och det var slapp och mysigt på förmiddagen. Gött!!
På eftermiddagen så var det dags för årets första lektion för Ebba, åh herre gud så tumult det blev. Två barn som sprang fram och tillbaka på läktaren och väsnades och det resulterade ju givetvis i att hästarna blev störda och en unge ramlade av, några hoppade av. Oj oj oj!!!! Det blev inge bra. Ebba satt kvar tackolov. Men jag ska ringa ridskolan imorgon och påpeka mina synpunkter, ridlärar tjejen gör ett mycket bra och jag ska inte klaga på henne. Men vart är alla ledare och assistenter som hon ska ha och BÖR ha? Jag tycker det är det minsta man kan begära när det faktiskt kostar 1800,- för en termin och rida. Det är ju inte alla föräldrar som kan/vill/törs leda/sadla och allt runt omkring.
Sen är jag lite putt på att Ebbas grupp sällan kommer in i ridhuset förrän tjugo i fyra, sen tar det minst 5 minuter innan alla är klara och lektionen börjar kvart i, det blir alltså bara en kvart att rida!!!!!!! Det tycker jag är fel, men det brister ju i att ridlärar tjejen har fullt upp och hjälpa alla OCH att den andra ridlärartjejen inte bryter sin lektion i tid. Ursch va jag klagar nu! Men rätt ska vara rätt och jag tycker det är bra att åsikter kommer fram!

Nej nu måste jag lägga mig. natti natti
Hörs Susanne

Inga kommentarer: