lördag 10 januari 2009

Seg dag

Idag är en av mina värre dagar! Det känns som jag gått en match mot en något stort och tungt. Det fullkomligen värker i hela kroppen! Trots det så har jag varit och köpt hundmat och handlat några småsaker. Djävligt jobbigt var det! Tänk om det fanns någon dundermedicin man kunde ta, så man kunde få ha några bekymmerfria dagar ibland. Jag har provat en del under åren som jag varit sjuk men det finns inget som hjälper. Ah nog om det, det blir inte bättre av att "ojja" sig!
Saga och Frida är på gång att löpa, Bulten är extremt intresserad av dom nu. Vore skönt om dom kom i gång så ska jag åka och para bägge....tror jag. Tänker göra det just nu, men vi får se när dom börjar löpa hur jag tänker då. Har ju lite tingat men, har man otur i turen och får 2 x 12 st då är det ju inte alldeles enkelt.
Middagen är avklarad och idag blev det köttbullar, stekt potatis och kantarellsås och sallad. Det var gott. Nu till fikat blir det årets första semlor. Mums!
Nu har jag tänkt och sätta upp lite tavlor i min trapp upp till övervåningen. Har flera som ligger för att jag tog ner en del ur vardagsrummet som jag inte ville ha uppe för ett tag sedan. Har varit inne i en preiod då jag inte velat ha väggarna täckta med en massa. Men nu för ett tag sedan så har jag varit i ett hus och sett en liknande placering och det var helt ok! Men vi får se hur det kan bli här.
Förresten Lets Dance igår, var kul och se. Det lär bli en spännande omgång. Jag fick genast en favorit; Sveriges Starkaste Man: Magnus Samuelsson!! Wow, han kunde faktiskt dansa utan att se ut som ett stort sprängt köttberg. Spännande och se vad det blir av det.

Nej jag nu ska sätta fart med mina tavlor och inramade kort. Nu ska dom upp igen.
Hörs Susanne

1 kommentar:

Lotta sa...

Låter spännande med parningarna, önskar att jag hade tid, min Stine löper nu, men hon är varken ställd eller ögonlyst, så det får bero, tiden finns ju inte heller!
Ha det gott!