lördag 31 januari 2009

Semlor



Idag blev det semlor till eftermiddags kaffet. Vi bjöd hit våra goda grannar och hjälpredor; Sten, Anci, Jonatan och Emelie. Det var gott men väldigt mäktigt. Känner mig duktig och präktig som gjort dom själv. Middagen idag var hemmagjorda köttbullar, gratäng och brunsås med tillbehör; lingon, gurka, sallad. Näst efter det har väl dagen hittills gått sin gilla gång. Hundpromenader, stan, tvätt, matlagning och nu men lite "rast" för att blogga. Måste uppdatera åt K och A idag. Ska även ta i tu med räkningar mm. Tråkigt! Sen blir det att gå ut till stallet och göra en insats där och hundarna igen. Pussel och pillipockel som det är med det just nu. 4 tikar löper! Kul! För hanarna i alla fall, men inte för mig och övriga familjen.

Hörs Susanne

2 kommentarer:

Lotta sa...

Ahh jag älskar semlor, men för mycket vitt mjöl just nu... Men en liten kan man ju ta!
Fina var de i alla fall, det vattnas i munnen på mig :O)
Kramar!
p.s Du är utmanad, se min blogg!

Anonym sa...

Ser mumsigt ut. Nästa gång vill jag veta det för då kommer jag och hjälper er med några, haha.
Kram Helena Jarnlöf