söndag 25 januari 2009

Strömsholm-Vänersborg

Ja natten och morgonsidan började med avfärd vid 04-tiden, till Strömsholm och SSRKs utställning där. 4 stycken hundar från mig var anmälda och spänningen var på topp! Först ut var goa Olle som blev 2:a med Hp, bra kämpat Thomas! Nästa gång då DU THOMAS....

Sen var det raskt över till ringen där unghundarna skulle gå och det var Frans tur. Han kom 2:a och fick CK. Jag var väldigt nöjd!

Samtidigt fick Thomas visa lilla Ines men dom blev inte placerad men det var inte heller någon lätt match för det var väldigt många fina tikvalpar.

Ut i unghundsklass tik gick Doris och Linda och dom kom 4:a, bra jobbat Linda!!

Dags för bästa hane och Frans och hans tre medtävlande från unghundsklassen fick gå in i den ordinarie ringen. Och Frans får stanna kvar och segraren över honom får lämna ringen!!! Väldigt kul!! Och slutar dessutom 4:a bästa hane, oj va kul!!

Hemåt åker vi Linda och jag och jag är hemma i skaplig tid, väder och väglag var mycket bättre än vad som utlovats. Skönt det.

Väl hemma så står Frida som en... och måste paras!! Ha ha ha väldigt kul och köra iväg med henne men jag kände att det är nu eller aldrig. Som väl inte så långt i alla fall. Väl framme får unge Simson till det och Frida var väldigt nöjd tyst och glad att äntligen få det gjort. Frida får stanna några dagar, tack för det snälla Ingrid.

Hemma igen vid 22.30. Trött, och fötterna värker. Tog mig en härlig och välbehövd dusch. Så nu är det sängen som väntar, jag håller mina tummar hårt för att både sjuka Ebba och Tyra som är ledig från dagis ska ta lite sovmorgon.

TACK Linda för trevligt ressällkap och en trevlig dag! Och TACK Thomas och Veronica för många härliga skratt och naturligtvis trevligt sällskap.

Hörs Susanne

1 kommentar:

Lotta sa...

Din helg verkar ha varit minsta sagt händelserik!
Grattis till framgångarna!