fredag 30 januari 2009

Tyra

I natt var lilla goa Tyra vaken hela natten! Somnade först 05.30 endast 10 minuter innan hennes pappa var tvungen och gå upp för att åka till jobbet! Jag fick i alla fall sova till 10. Men gissa tre gånger om jag känner mig utvilad? Tyra sov till 11.30 men har varit såååå grinig idag att det varit svårt att göra annat än tröstat tröstat och tröstat! Och torkat spy eftersom hon hostat och spytt upp slem. Mummigt!
Men sömnbrist kan vi ju i alla fall skylla på. Vid middagstid passade i alla fall Måns sin sjuka syster och jag kunde åka till stan på en snabb shopping! Han är också sjuk idag. Med andan i halsen hann jag med Lidl, hundaffären , godisaffären och min favvo affär statoil.
Poppis när jag kom hem blev jag, för jag hade köpt med 6 stycken piggelin. Så det kunde få lena lite i halsen. Sen fick Ebba bestämma middag idag och det blev kyckling nuggets med klyft potatis och dipp. Och en sallad förstås. Alla barnen åt så det nästan gick ut genom öronen. Jag åt bara sallad dipp och potatisklyftorna för jag är inte förtjust i nuggetts.

Nu ikväll ska vi strax äta taco gratäng som jag har förberett. Det ska bli gott med sallad, dipp och tacochips till. Sen har jag även i eftermiddag bakat semlor som vi ska äta imorgon tänkte jag. Oj oj vad präktigt gjort eller hur?

Nej nu får jag gå ner och ta fram allt och fixa till, för nere är det tyst. Pappan har förmodligen somnat i soffan, Ebba duschar, Måns ser på handboll i sitt rum och jag och Tyra är på övervåningen. Alla hundarna sover och där är det också tyst. annars så höglöper det ju några stycken och hanarna är helgalna. Pust....

Hörs Susanne

1 kommentar:

Lotta sa...

Stackare, sjuka ungar är ingen hit!
Man vet ju dock att det går över, fast det är väl inte det man tnker på mitt i dvalan mellan vakenhet och sömn....
Hoppas ni får sova i natt!