tisdag 13 januari 2009

Utmaning

Jag gick ju in hos Lotta nu som jag gör varje dag och fick en utmaning, och den får jag väl ta innan det blir bingen:

20 snabba frågor.... Utmaning!

1. Vilken del av ditt utseende lägger du ner mest tid på?
Håret

2. Om du kunnat bo varsomhelst i hela vida världen, familj, vänner, jobb, allt hade följt med, vart skulle det då varit?
Har många förslag, Spanien, Grekland eller varför inte Thailand!?

3. Finns där något du SKULLE VILJA göra, men aldrig får tillfälle, tid eller råd med?
Resa mer, renovera färdigt huset, bygga min efterlängtade altan

4. Vilka är dina TRE favoritbloggar?
Landsrönningens
?
?

5. Prenumererar du på någon tidning?
Säffle Tidningen, ATL, Alla möjliga hundtidningar som medföljer medlemskapen.

6. Vad fick dig att börja blogga?
Nyfikenhet, lite utmaning mot mig själv, för och se om jag kunde skriva något varje dag. Än har jag inte gett upp....

7. Har du några stora planer detta nya år?
Nja, vill få till altanen och det är ett stort projekt! Men det är ju MIN plan borde vara min Mattias plan.

8. Köper du helst "köbekaugor" eller bakar du hellre själv?
Bakar helst själv, men tiden räcker inte alltid till....tyvärr!

9. Till vilken organisation/fond skulle du skänkt 500kr/månad om du vore tvungen?
Rädda barnen, Cancerfonden, Världsnaturfonden

10. Vad för sorts husdjur har du haft genom hela din livstid/har du just nu?
Hundar, katter, hästar och kanin. glömde ju några....

11. Om du hade en tidsmaskin, till vilken tid skulle du då åka?
Vilda västern - jag gillar fart fläkt och cowboys!

12. Vad är det mest onödiga du har köpt?
Köper inga onödiga saker.

13. Vilket ämne i skolan var för dig det värsta?
Matte

14. Har du några inplanerade resor det här året?
Finland, Norge och Danmark. Förhoppningsvis nån resa till varmare breddgrader....

15. Berätta 3 saker som jag och dina läsare antagligen inte visste om dig? ;)
Bra på och sy, virka och brodera
Bra på engelska
Bra på att arrangera saker

16. Bara måste ställa denna fråga; Läser du Blondinbellas blogg?
Nej har aldrig läst den men blev nyfiken efter Lets Dance när hon hade 500 000 besökare om dagen!!! Vad i hela friden skriver människan om?

17. Är märke viktigt för dig, vad gäller kläder?
Nja både ja och nej. Vad det gäller underkläder är jag märkesfixerad! Annars kvittar det.

18. Hur länge har ditt förhållande du har just nu varat, ELLER; hur länge har du nu varit singel?
Jag måste tänka..... gifte mig i alla fall år 2000.

19. Svär du ofta?
Jävligt ofta.... ha ha ha!

20. Var i Sverige har du din absoluta favoritplats?
Gotland

Så, nu är alltså du, som läser utmanad! Skriv gärna en liten kommentar om du antagit utmaningen, så jag kan kika i din blogg sen!

Kram Susanne

1 kommentar:

Lotta sa...

Men Susanne, tack! Och du har inte du hund :O)

Ha en bra dag!