onsdag 21 januari 2009

Varg

Ja idag på förmiddagen så pratade jag och Helena om vargen som härjar i vårt område. Mitt emellan henne och mig! Varken hon eller jag tycker att det känns speciellt kul just när det gäller hundarna! Och nu ikväll till min fasa ringer Helena och berättar att två hundar har blivit rivna av vargen. En labrador och en drever. En under en promenad och den andra hemma på gårdsplan. Ha ha va kul det känns nu när man liksom har några hundar som behöver ut och springa av sig. Idag har mina hundar bara fått vara i trädgården jag har inte kännt för och utmana ödet. Man vet ju liksom inte. Jag är ingen varg-hatare, men dom här vargarna som finns här i mina krokar beter sig inte som vargen ska så, man bli faktiskt orolig för sina djur och barnen som är ute och leker. Det kan inte hjälpas. Men det är väl som det skrivs om vargen, inget djur är så omtalat som just vargen, alla har åsikter om varg!! Eller hur?

Nej nu ska jag lägga mig, och hoppas jag nu inte drömmer om vargar när jag funderar så mycket på det...
Hörs Susanne

1 kommentar:

Lotta sa...

Huga, jag är inte heller nån varghatare, men det förutsätter ju som du skriver, att de beter sig normalt. Och att på gårdslan ta familjens hund, verkar ju hur onormalt som helst!
Här finns inga spår än, gudskelov!