torsdag 22 januari 2009

Yrke?

Säffle Tidningen idag torsdag skrev om två rivna hundar. Rovdjurexperten trodde det var örn i ena fallet. Och andra fallet visst han inte. Känns ju så där. Men jag funderar fortfarande på detta med varg. Känns lite läskigt.

Idag är Tyra på dagis och jag försöker lägga rätt i våra alla garderober, hu vilket "hundgöra"! Rensat garderoben vi har på toaletten och tagit bort kläder som vi inte använder så ofta, sommar skjortor som blivit kvar och så. Garderoben på toaletten rensade jag igår och det var så gött och få det gjort det har hängt över mig en längre tid. Måste även dammtorka i vardagsrummet där är så dammigt och även få in tvättade juldukar och sängkläder i mitt linneskåp. Men det är ju så förb..... tråkigt så jag drar verkligen på det.

Flickorna löper här och det är ett enda pusslande med rastningar osv. Bulten är väldigt intresserad och försöker varje gång dom går förbi varandra och ta sig ett ...! Men det är ju som hans dagmatte säjer "det är inte lätt för Bulten, för det är ju hans yrke". Jag skrattar när jag tänker på det. Yrke? Ja ja det kan man ju också kalla det.

Dagen annars är grå så grå. Väldigt halkigt här på landet. Ligger på +-0 grader. Och det är väl i väntan på snön kan jag tro. Som ska dra in imorgon fredag, 10 cm dessutom. Hoppas det snöar på fredag så man kan komma iväg på utställningen på söndagen för det vill jag verkligen.

Nej det är bäst jag fortsätter innan inspirationen försvinner.
Hörs Susanne

Inga kommentarer: