onsdag 4 februari 2009

Dun & Matsnusk

Ja ja jag har inte bloggat sen i måndags! Jag har faktiskt inte haft något och skriva om har jag tyckt! Eller idé torka som det också heter....
Finns ju både det ena och andra och skriva om som jag läst i dagspressen om de senaste dagarna. Dun och matsnusk t ex.

Jag blev faktiskt i frågasatt av min käre man Mattias om våra nya täcken!
-Du gnäller över djurplågeriet och Du har säkert köpt duntäcken själv! (Köpte nya för 6 månaders sen) Se där fick han tji! Det tänkte jag faktiskt på redan då. Jag har aldrig ägt några dun saker och inte vill inte heller. Jag vill inte sko mig på djurs; liv och skinn eller så, för att jag är fåfäng på något vis.

Sen har jag retat mig på matsnusket som jag har läst om; tar upp tappad mat och skickar ut till skolorna! Fy fan säjer jag bara. Hur kan man ha gott samvete när man går hem? Stor heder och ros till den som orkade fånga det med sin kamera!!!!! Gud så bra att det kommer fram. Hoppas dom stängt det stället.

Just i skrivande stund så vräker snön ner här och jag måste nog ut och backa upp min bil så jag tar mig härifrån till morgonen när Tyra ska till dagis! På den lilla stunden jag bloggat så har det kommit en hel del! Gött, MEN det ska ju regna i helgen så det tänker jag på, redan nu!

Nej jag måste ut med jyckarna nu. Så jag kan "ta kvällen" sen. Jag är sleten.

Hörs Susanne

1 kommentar:

Lotta sa...

Sleten, ja det kan man bli!
Hoppas du kom ut med bilen, här snöar fortfarande litegrann nu på morron, men jag har ju privatchaufför :)