tisdag 24 februari 2009

Fettisdagen

Idag är det fettis dagen! Och Mattias har namnsdag. Har ni ätit någon semla idag? Inte jag men jag ska äta imorgon. ska baka semlor ikväll och bjuda på imorgon när lille pojken fyller 16 år!!! Så imorgon lär det bli semla i alla fall.

Idag har jag varit aktiv på bygdegården igen, idag var det trolleri och trolleriskola. Så vi min kommitte var ansvariga för kaffe och fika och övrig organisering. Kom inte lika många i år som förra året. Men det räckte gott till.



Nu är det eftermiddag och det är ganska lugnt just nu. Vi väntar på att en från fibergruppen ska komma och förklara hur dom tänkt sig och dra fibernätet över våra marker. Kan ju vara bra och få veta om man godkänner det eller inte. Vi vill inte ha det tvärs över gärdena och så. Det skulle innebära problem om man ska plöja osv. Spännande.

Ska städa och förbereda inför morgondagen och Måns kalas också. Så nu måste jag sätta fart.
Hörs
Susanne

1 kommentar:

Lotta sa...

Jag har ätit en semla, och jag som inte ätit bröd på 6 månader :O) Men det var gott!