lördag 7 februari 2009

Fynd!

Började förmiddagen med ett besök till staden, ensam. Skönt. Handlade några småsaker som jag hade glömt. Mat till mina jyckar. Fick för mig och gå in på Erikshjälpen för där kan göra små fynd ibland. Jag skulle väl inte ha något speciellt men det är skönt och bara strosa runt i lugn och ro.
Men jag hittade en fin grön/brun skål eller uppläggningsfat för 30:-, två fina trasmattor á 30 kr st. OCH en bäddmadrass till Ebba som såg helt ny ut för 195,- och en lite madrass över den för 40:- så jag fick ju med mig lite hem. Fick ringa in Mattias till stan med sin bil så vi kunde få hem sängen. Ebba blev förstås jätte-glad, äntligen fick hon en stor säng. Så det blev lite fix i hennes rum och det blev himla bra.
Knappt in på eftermiddagen så kom E-L och jag hjälpte henne och klippa Zorro som blev så fin efter klippningen. Vi fikade och pratade lite. E-L passade på och nosa lite på Wiggo. Kan tro att hon blev "valpsjuk" nu?!

Ikväll har det ju varit Melodifestival och det är ju ett litet måste att se, MEN jag blev så förbannat besviken på röstningssystemet. Programledaren verkade fatta noll själv och gjorde narr av det hela tiden. Vi tittare bara luras att göra av med en massa pengar på att rösta!! FY FAN!! Och inte gick alla mina favoriter vidare heller. Alcazar visst det var helt ok! Men Ugglas till andra chansen och Emilia? Heja Scotts säjer jag bara. Visst inte den bästa låten dom framfört men ändå!! Nu kommer detta jippo hålla på i flera veckor. Lite tradigt blir det på slutet.... Tacka vet jag som det var förr.

Klockan är mycket och sonen är förstås på stan med sin kompis Viktor! Jag blir så djävla trött på detta spring på stan varenda helg! Och vem får vara vaken och hämta. Jo just det - lilla mamma! Inte undra på att man är trött jämt!

Nej hundrastning står på tapeten..
Hörs Susanne

1 kommentar:

Lotta sa...

Kul när man kan göra fynd :O)
Jag orkade inte se melodifestivalen...
Ugglas? var det inte en skitdålig låt, hörde dem från rummet när jag satt vid datorn :O)