onsdag 25 februari 2009

Gaston 12 år

Nu var födelsedagen snart slut för både Måns och Gaston (min gamla hund). Det har varit en hektiskt dag som startade redan före 08.oo inte så vanligt för och vara mig. Men redan 9.30 var jag på väg hem och hade handlat. Steken var redan i grytan och jag fortsatte med det som skulle fixas innan min mor och far kom på middag. Jag bjöd på porterstek, stekt potatis kryddad med färska kryddor, sås och både kokta grönsaker som en kall sallad. Mycket lyckat! Till kaffet bjöd jag på semla som jag hade bakat själv. Huu va duktigt! Pappa smakade även på mina bakade drömmar.
Vid 16.30 åkte Ebba på bio igen och idag skulle hon se Madgaskar 2, igår var det Bolt. Hon gick med sina klasskamrater Elsa och Martina.
Vid 18.oo ikväll kom nästa gäng och det var min svärmor, Jessica, mina systrar med familjer och nu bjöds det på tacos och stekt taco kryddad kyckling med tillbehör. Och som avslut även här semla. Men nu orkade jag inte äta nån mer, det är för mäktigt även om det är super-gott.

Vid 20.30 åkte alla hem till sist och verkade mätta och belåtna. Ebba åkte med farmor och Jessica hem och skulle stanna där över natten får se om hon vill hem imorgon eller fredag. Så just nu är det tyst och lugnt. Tyra sover och pappan sover nog i soffan för det är mystiskt tyst nere. Måns är hos en kompis och spelar nåt spel. tänk vad jag uppskattar tystnad.....

Skickar med en bild på Gaston, har tagit kort på honom idag på 12-årsdagen, när han fick stek och potatis och sås till middag men batterierna är slut i digitalkameran så jag får lägga ut dom en annan dag.

Så god natt på Er
Susanne

Inga kommentarer: