måndag 9 februari 2009

Härligt!

Vilken härlig dag! Det är verkligen fint ut idag, och nu på middagen så har ju temperaturen blivit rent ut sagt -härlig! Solen skiner och jag vill vara ut hela tiden.
På förmiddagen idag hade Tyra en tid på BVC och det blev något av en skräck upplevelse för henne! Fy fan säjer jag bara! Ungen blev stum, grinade hysteriskt däremellan och ville inte väga sig eller mäta sig. Sköterskan var inte speciellt psykologisk! Oj oj säjer jag bara. Efter många om och men så fick vi till en vikt i alla fall. Och sköterskan insisterade att vi skulle träffas igen efter att Tyra fyllt tre år för att kolla så talet verkligen kommit igång. Och det är ju redan i maj! Den ungen pratar ju hur mycket som helst MEN visst inte fick ju hon höra det. En sak säjer jag bara: JAG SAKNAR LAILA som jobbade där förrut. På vägen hem somnade Tyra i bilen helt slut av allt gråtande. Tro jag det.

Nog om det, i dag är det ridskolan som gäller igen! Ebba är lite så där. Ville inte och vill.... Ska man tvinga i det läget eller? Känner mig lite 50/50 för det.

mailen alldeles nyss så kom det hur många mail som helst ang. årsbok och stamtavlebok i min rasklubb! ALLA tycker lika MEN, vad tycker styrelsen om det ska bli intressant och höra. Men detta har ju varit på tapeten förrut och inte gav det något resultat. Jag måste ju också säja att jag saknar årsboken enormt. Jag har ju varit medlem sedan 1985 och har årsböcker för alla år SAMT jag har ALLA stamtavleböcker sedan 1975. Synd att inte åsikter togs emot av medlemmarna innan beslutet togs. Jag kan faktiskt tänka mig nåt/några nummer mindre av tidningen, bara årstidningen får vara kvar. Och stamtavleboken kan ju gott vara vart 5:e år som det varit. Man är ju ingen miljonär! 500 kr sidan i stamtavleboken är ju ingen liten peng och man får absolut ingen rabatt ju fler hundar man anmäler heller och dessutom får man väl köpa boken till full pris. Fan va tokigt det har blivit...

Nej det blev långt nu, många funderingar att ventilera
Hörs Susanne

2 kommentarer:

Lotta sa...

Stackars lilla Tyra! Hoppas det blir bättre nästa gång.
Stamtavleboken, ja vad säger man, jag fick en fråga också på mail igår om jag skulle ha några hundar med, men känner att jag inte riktigt har bra kort...
Och det är Dyrt!

Lotta sa...

Nu, när jag kommit hem och öppnat mailen, förstår jag vad du menar ang rasboken och mååånga mail...