fredag 27 februari 2009

Pulka-tajm!


Idag som alla andra dagar så har det varit fullt upp. Förmiddagen var vi till stan jag och Mattias och handlade mat till djuren. Hämtade Ebba hos farmor. Hem och ut i det vackra vädret. Middagen blev idag kebab och pommes frites (hemmagjort) med en gräddfilsås och sallad. Väldigt gott.

Medan vi åt fick vi för oss att åka till pulkabacken i stan med flickorna. Och sagt och gjort vi åkte dit. Tyra var så stönig först (se bilden här ovan) och skulle minsann INTE åka pulka!!! Men efter stunds tittande så åkte hon med Ebba och vips så var ju det skit-kul... Även pappan tog sig några turer men fick väldigt ont i ars... (ni vet vart)? Så han fick ge sig. Jag stod och tittade och ville inte åka på några eventuella skador eftersom jag ska på krogen ikväll. Så nu ska jag strax i duschen och fixa till mig lite och sen ska jag åka till stan. Ska bli väldigt roligt och få sitta och prata lite och bara vara. Ebba tycker väl lite synd om sig själv just nu och undrar "vad ska jag göra då, när du är i stan" och "hur kommer du hem då"? Vad ska vi äta? det undrar hon också på... Ledsamt när inte mamma är hemma. Och Mattias tycker jag ska gör mig iordning nu så han vill bli av med mig.. Hm..
Nej jag får väl sätta fart, hörs
Susanne

1 kommentar:

Lotta sa...

Jag var blå i röven i två veckor efter vårt pulka äventyr, så det var kanske bra att du struntade i att åka :O)
Ha det kul på krogen!