tisdag 24 mars 2009

Alla sjuka - igen!

Halloj, nu är jag här igen. Igår var en tuff dag som slutade i att jag också blev sjuk!!! Idag är alla i familjen hemma och är sjuka. Fan va trist!!
Igår förmiddag mellan 9-12 var jag till Arbetsförmedlingen/Försäkringskassan och började i projekt tillsammans med 7 stycken andra som är i samma sits som mig, dvs varit sjukskrivna länge och behöver komma igång eller försöka komma igång att arbeta. Satt där och kände att jag mådde inte riktigt bra. Hemma var stackars Ebba och passade sin lilla syster Tyra som spydde flera gånger. Jag hade så dåligt samvete över att jag gick iväg. Nåväl jag kom hem, lagade mat och gick och la mig på soffan och kände att fan jag mår verkligen inte bra! Men fick väl vila en stund innan Ebba skulle in till ridskolan och rida så det tvingade jag mig verkligen att göra.
Väl hemma igen så fick jag så och lägga mig, magen körde och det kändes alltmänt fördjävligt.
Halvslumrade väl lite vid 21 tiden när Måns kommer upp till mitt sovrum och berättar att han spytt ner hela golvet på toan. Och han orkade inte torka upp... vad säjer man? Men det röjde Mattias i alla fall upp. Vi somnar och först spyr Tyra ner vår säng igen för typ 100:e gången de här senaste dagarna. därefter blir det jag som spyr och det dröjer inte förrän Ebba kommer och berättar att även hon spytt ner golvet på sitt rum! Och även Mattias framåt morgonen mår dåligt så idag är en riktigt hemma dag för ALLA i familjen!

Just nu mår jag hyfsat men svettas lite för jag har väl varit igång lite för mycket! Men jag måste verkligen tvätta för det är hur mycket tvätt som helst. Och vi har inga kuddar eller täcken i vår säng så det vill vi ju ha inför kvällen. Nej jag måste vila en stund nu.

Hörs
Susanne

Inga kommentarer: