onsdag 11 mars 2009

Allt och inget

Idag har det inte funnits tid för bloggande! Jag har varit trött och sliten och hade besök på eftermiddagen av eventuella valpspekulanter. Så jag fick liksom rappa på med det som skulle göras. Tyra har varit hos sina favvos idag; Malla och Mia och lekt. Tur det! Jag var även ner i ladugården en sväng på förmiddagen, för i morse fick Mattias en kalv igen så jag ville så den var inne och att allt var väl. Och hästarna skulle ju ut.
På förmiddagen var det också ett annorlunda besök här; Skogssvårdsstyrelsen?! Hörde att mina hundar i trädgården drog i gång att skälla av det lite kraftigare slaget så jag var ju tvungen och kolla. Trodde nästan att hästarna rymt ut ur hagen. Men inte utan två människor med keps kom gående ner mot stallbacken! Och det var ju ingen risk att jag kunde missa det, med några skällande hundar i trädgården. Dom var ute och inventerade stora träd?! Jag var ju tvungen och fråga varför och dom gick runt och gjorde det.. En stor ek där vi parkerar bilarna kom även med i "registret".
Sen var det förberedelser för middag eftersom jag skulle ha besök så det blev hemmagjort mos , köttbullar och brunsås idag. Tvättmaskin tömdes och fylldes och likaså diskmaskinen med disk. Besöket varade en stund och sen kom familjen hem en efter den andra.
Några timmars lugn nja lugn och lugn Tyra målade sig med nagellack över hela kroppen och även målande på Ebbas skrivbord och skrivbordsstol så det blev ett djä... liv. (På Ebba)
Måns har tränat foboll också ikväll, han och några få stackare. Man kan ju undra vart alla fotbollsspelare har tagit vägen? Alla spelar ju inte hockey och kan skylla på det. Och säsongen börjar i maj hur fan ska det gå? Ja ja. Det blir nog bra i slutändan.

Nu är det sängtajm och vi kanske hörs imorgon?
Susanne

2 kommentarer:

Lotta sa...

Oj, nagellack?! Inte roligt at skrubba bort...
Valpspekulanter? Va mysigt... En av mina gamla, ska köpa av dig väl?
Jag måste få komma och klämma sen, när de är så där lagom goa :O)

Whoopis sa...

Tyra var så fin på dagis idag! Nagellavk både här och där!! Ja jag har valpköpare till dig som är intreserad. Jag ska skicka dig en inbjudan frampå i maj för snos och kläm.