fredag 20 mars 2009

Äntligen fredag!

Härligt, det är fredag och solen lyser!!! Jag har faktiskt ryckt ner gardinerna i köket och ska byta. Ska även se om jag hittar lite påskpynt nånstans. Förra året, var det puts väck! Så det blev inget pynt. Nja jag tycker inte det har så speciellt stor betydelse egentligen heller. Mest Ebba som tycker att vi ska ha det.
Jag har varit tvungen och fixa med överföring till Måns konto, för att han ska numera få hela sitt "studiebidrag" för det behövs väl antagligen för och dra runt traktorn på en månad. (räcker troligtvis inte det heller) Trodde jag skulle kunna ordna det via internetbanken men det gick inte. Men det gick och ordna via telefon. Det är service det!
Jag har även tagit mig en tur i ladugården och kollat våra kalvar och dom är tre till antalet nu. Såg så det är okej med alla. Hästarna har kommit ut och hundarna ligger utslagna efter en redig rusch på gärdet. Så jag får väl ta mig en tur med "han" med lång slang.... Vi träffas ju varje dag och vi tycker om varandra...fniss.

Ska till stan vid middagstid och handla på granngården med min käre man, och handla det jag glömde igår i matväg. I eftermiddag blir det väl till och göra det vanliga sysslorna skulle jag tro. Försöker övertala Mattias att vi ska gå på bio "Män som hatar kvinnor" men han är inte så sugen vad det verkar. Ska stöta på om det sen.

Hörs Susanne

Inga kommentarer: