måndag 9 mars 2009

Äntligen omplanterat

Nu var det gjort! Jag har klippt ner dom två Mårbacka pelargonerna som jag hade och utav dom fick jag ihop 23 sticklingar!!! Fantastiskt. Nu återstår väl och se hur många som överlever. Bara det blir några fler än dom 2 så är jag mer än nöjd. Planterade även om några andra blommor. Planterat om blommor det har jag nog inte gjort på länge... Inte prioritet på det numera.
Middagen puttrar just på spisen och idag blir det köttfärssås och makaroner. Avancerat värre. Hade liksom lite idetorka på middagstips idag. Men det lär bli populärt med som blir det vet jag.
Ebba har ju ridning idag och det ska bli som vanligt spännande och se hur det kan gå. Jag håller tummarna för en snäll häst och att Ebbas självtroende växer för hon är lite halvskraj och minsta lilla hon skulle bli rädd så jag rädd att hon slutar rida....
Annars har det varit en lugn och skön förmiddag Tyra och jag har varit ensamma och det har varit väldans skönt...
Nu får vi se vad resten av dagen ger...

Hörs Susanne

3 kommentarer:

Lotta sa...

Lycka till med mårbackorna! Är de rosa?
Har du nån annan färg, kanske vi kan byta nån stickling :O)
Är ju lite roligt med några fler sorter!

Whoopis sa...

Dom är rosa, har ingen annan färg. Jag är svag för vitt, så har någt vitt i överflöd så är jag intresserad

Whoopis sa...

Jävlar va jag var snabb; har du något i vitt så är jag intresserad.